رئیس سازمان جمعیت هلال احمر؛

آماده‌ باش امدادگران ۱۴ استان کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از  آماده‌باش امدادگران ۱۴ استان کشور با احتمال رگبار و وزش باد شدید خبر داد.

به گزارش صرفا، بابک محمودی در تشریح این خبر اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روز سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه شاهد بروز مداخلات جوی و تشدید فعالیت‌های سامانه بارشی در ۱۴ استان کشور بود. بر این اساس در روز سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت در نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و شمال غرب کردستان و در روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت در کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان. و لرستان و برای روز پنج‌شنبه، ۱۳ اردیبهشت نیز در یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گردوخاک و رخداد تگرگ پیش بینی شده است.

وی افزود: در این شرایط لغزندگی جاده‌ها، آبگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، باقی مانده به سازه‌های موقتی از جمله‌های بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و عوارض در ناوگان و حمل و نقل. در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمالاً به محصولات زراعی و باغی دور از انتظار نیست که به مردم و به خصوص ساکنان این مناطق و ترجیحات توصیه شده می‌شود که در عین حال در سفرهای بین شهری، از اتراق استفاده کنید. حاشیه و تخت رودخانه ها و مسیل ها، کوهنوردی، چرای دام و ترد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع پرهیز کنند.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیان کرد: اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ، دستگاه تمهیدات لازم برای جلوگیری از نگهداری به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشته می‌شود. در برابر تکرارها نیز از دیگر توصیه‌ها این است که باید جدی گرفته شود.

محمودی افزود: در همین راستا نیز امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تمام استان‌های کشور به آماده‌باش درآمد کامل و تجهیزات و امکانات لازم را نیز برای مقابله با حوادث و امدادرسانی در رخداد احتمالی در اختیار دارند. قرار گرفته است.

خبر امین_بازوند